Woensdag 16 oktober 2019

ONDERNEMEND Online ondernemen in Breukelen - Trends en tips voor lokale ondernemers!

Voor het tijdperk van internet en social media werd reclame voornamelijk gemaakt via televisie, radio, krant en billboards in Breukelen en omgeving. Vaak was dit een tijdrovende en dure manier van marketing. Duizenden euro’s (of guldens) werden dan uitgegeven aan een reclame waarvan niet eens zeker was of het de juiste doelgroep zou bereiken. Met de komst van social media en de stijgende populariteit is social media marketing een nieuw begrip geworden. De naamsbekendheid van een merk of bedrijf in de regio van Breukelen via social media kanalen opkrikken en de winst verhogen is minder tijdrovend en vaak veel goedkoper en effectiever. Als een bedrijf er niet uitkomt kunnen zij altijd een social marketeer of SEO consultant inhuren.

De verschillende populaire social media platformen

Bijna iedereen kent tegenwoordig sociale media platformen zoals Facebook en Snapchat. Er zijn tientallen populaire sociale media waar dagelijks honderden miljoenen mensen op actief zijn. De mogelijkheden van social media voor marketing zijn dan ook immens. Eén van de meest populaire platformen voor het gebruik van marketing is tegenwoordig Instagram. De app heeft zelfs een aantal functies speciaal voor bedrijven en marketing. Denk bijvoorbeeld aan Instagram Shopping. Bij deze functie wordt het voor bedrijven makkelijker gemaakt om het gat te dichten tussen het Instagram account en de eigen website.

Hoe werkt het?

Via social media marketing kunnen bedrijven hun naamsbekendheid vergroten. Het uiteindelijke doel is natuurlijk om de winst te zien stijgen. Het is echter niet altijd even gemakkelijk gebleken om volgers van het social media account naar de website te krijgen waar producten gekocht kunnen worden. Bij Instagram shopping is het voor een aantal bedrijven mogelijk om direct via de app producten te verkopen. Op deze manier hoeven mensen niet nog een handeling uit te voeren om op de website van het bedrijf te komen, maar kunnen ze direct shoppen. Ook zitten er nog andere functies, zoals prijs tags, in verwerkt. Een SEO bedrijf kan je helpen bij het installeren van al deze functies!

H&M voorbeeld

Neem bijvoorbeeld H&M. Op Instagram heeft dit merk meerdere accounts. Je hebt bijvoorbeeld een algemene HM account, maar ook een HMwelovehorses, HMman, HMhome, etcetera. Op deze wijze kunnen meer mensen relateren met het merk. Niet iedereen is gecharmeerd van de normale kledinglijn, maar misschien vind je dan wel de home collectie leuk. Het bereik wordt op deze manier vergroot en elk account heeft tientallen miljoenen volgers.

Influencer

Een andere tactiek is het inzetten van een influencer om de naamsbekendheid te vergroten en uiteindelijk de winst op te krikken. H&M werkt soms samen met bekende ontwerpers om een kledinglijn te ontwerpen, of huurt influencers in om in de kleding van het merk te poseren op social media. Een influencer heeft zijn of haar eigen schare aan volgers.

Winacties en challenges

Als een bedrijf niet van ze volgers vraagt mee te doen aan winacties of challenges dan blijven volgers vaak passief. Op de lange termijn is het voor je volgers dan makkelijker om op je uit gekeken te raken en je te ontvolgen. Om meer loyaliteit te creëren is het goed om je volgers aan te zetten tot actie. Op deze wijze participeren ze niet alleen, ze krijgen ook een sterkere verbinding met je merk.

REAGEER OP DIT BERICHT

REACTIE PLAATSEN



© 2016 - VARnws - Alle rechten voorbehouden